به مناسبت هفته ی پهلوانی و جوانمردی از خانواده ی شهید ورزشکار عباس نادری دیدار و تجلیل به عمل آمد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 144
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 420
:: بازدید ماه : 8109
:: بازدید سال : 20798
:: بازدید کلی : 297936
نویسنده : عباس کرم الهی
سه شنبه 20 خرداد 1399

به گزارش روابط عمومی کانون بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه ی شهرستان شوش در چهارمین روز از  هفته ی پهلوانی ، جوانمردی و بسیج ورزشکاران با حضور جانشین فرمانده سپاه ناحیه ی شوش از خانواده ی شهید عباس نادری دیدار و تجلیل به عمل آمد .

سروان پاسدار مصطفی میردورقی جانشین فرمانده ی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش به دلیل نام گذاری 17 شوال به عنوان روز پهلوان پروری ، جوانمردی و بسیج ورزشکاران اشاره کرد و گفت : عَمرو بن عَبدِوُدّ از برترین جنگجویان قریش که در جنگ خندق به دست امام علی(ع) کشته شد. بنابر برخی روایات، پیامبر(ص) ضربه علی بن ابی‌طالب(ع) بر عمرو بن عبدود را در این جنگ، برتر از عبادت همه جِنیان و انسان‌ها دانسته است. ابن تیمیه، عالم اهل سنت و پایه‌گذار سلفیه، وجود عمرو بن عبدود را رد کرده است. برخی محققان، انگیزه ابن تیمیه را انکار فضایل امام علی(ع) دانسته‌اند.

وی افزود : عمر بن عبدود که سومین جنگجوی قریش و مساوی با هزار جنگجو دانسته می‌شد،  مبارز می‌طلبید و مسلمانان را تحقیر کرد و گفت: «و لقد بححت من النداء بجمعهم هل من مبارز» ؛ یعنی صدایم گرفت از بس فریاد مبارزطلبی در میان آنان سر دادم. بنابر نقل منابع، علی بن ابیطالب، پس از هر بار مبارزطلبیِ عمرو بن عبدود، برای جنگیدن با وی بلند می‌شد،؛ اما به خواست پیامبر، می‌نشست؛ تا آن که پیامبر به امام علی(ع) اجازه مبارزه داد و عمامه خود را بر سر او بست و شمشیرش را به وی داد تا با عَمرو بجنگد. امام علی(ع)، ابتدا عمرو بن عبدود را دعوت کرد تا به یگانگی خدا و رسالت محمد(ص) شهادت دهد و پس از آن که او نپذیرفت، از او خواست که از همان راهی که آمده بازگردد و وقتی قبول نکرد، به او گفت از اسب فرود آید و مبارزه کند. بنابر نقل جابر بن عبدالله انصاری که همراه امام علی(ع) بوده است، جنگ بین علی بن ابی طالب و عمرو بن عبدود بالا گرفت، تا آن که صدای تکبیر علی(ع) بلند شد و مسلمانان دریافتند عمرو بن عبدود کشته شده است. بر اساس منابع تاریخی، علاوه بر عمرو بن عبدود، پسرش حسل نیز به دست امام علی(ع) کشته شد.

جانشین فرمانده ی سپاه ناحیه ی شود در تکمیل سخنان خود اظهار نمود : عمرو بن عبدود در خلال مبارزه با امام علی(ع)، بر چهره او آب دهان انداخت، و علی بن ابی‌طالب برای پرهیز از آن که کشتن عمرو بن عبدود، از روی خشم و تشفی خاطر باشد، چند لحظه او را رها می‌کند و پس از فرونشاندن خشم خود، عمرو را در راه خدا می‌کشد.

سروان پاسدار میردورقی افزود : در شعری از دفتر اول مثنوی مولوی که با این بیت شروع می‌شود: «از علی آموز اخلاص عمل/ شیر حق را دان منزه از دغل»، روایت مذکور بیان شده است.روز 17 شوال، سالروز نبرد حضرت علي (ع) با عمربن عبدود در جنگ خندق به عنوان روز فرهنگ پهلواني و بسیج ورزشکاران  در تقويم ثبت شد. «ز نيرو بود مرد را راستي / زسستي کژي زايد و کاستي » بر همین اساس امروز تصمیم گرفتیم که به خانه ی شهید عباس نادری که یکی از ورزشکاران با اخلاق پهلوانی در این دیدار بود بیاییم و با مادر و برادرانش دیداری داشته باشیم ، شهیدی که پدرش یک  بسیجی بی ادعا بود و سال ها در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشت و وقتی هم که از این دنیا پر کشید به پسرانش ئصیت نمود که روی سنگ مزارش بنویسند «بسیجی بی ادعا .»

 

در این دیدار حاج رضا محمودخانی مدیر کانون بسیج ورزشکاران و علیرضا جوکار سرپرست  رابط دفتر نمایندگی ولی فقیه در کانون بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه ی شهرستان شوش حضور داشتند .



:: بازدید از این مطلب : 969
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.